Pokyny pro TŘÍDĚNÍ odpadu po dobu epidemie
Poplatek za zajišťování režimu nakládání s komunálním odpadem na území obce Tehov je splatný k 28. 2. běžného roku. Plátcem je každý vlastník nemovitosti na území obce. Minimální výše úhrady odpovídá svozu sdílené nádoby na shromaždišti odpadů.
Nové známky na popelnice jsou v prodeji od ledna běžného roku, svoz nádob se známkou na předcházející rok probíhá pouze do konce února následujícího roku, do té doby je třeba nádobu opatřit známkou na aktuální rok.
CENÍK pro rok 2021 (viz OZV 1/2020)
velikost nádoby |
četnost svozů |
roční poplatek za zajišťování režimu nakládání s komunálním odpadem (v Kč) |
80l |
1x týdně |
2700,- |
80l |
1x za 14 dní |
1700,- |
110l (120l) |
1x týdně |
3400,- |
110l (120l) |
1x za 14 dní |
2100,- |
240l |
1x týdně |
4990,- |
240l |
1x za 14 dní |
3000,- |
Podíl na sdílené nádobě u chatové osady odpovídající cca 80l na 1 objekt |
1x za 14 dní |
1300,- |
sdílená nádoba 1100l na shromaždišti odpadů |
1x týdně |
850,- |
|
bioodpad | |
240l (biopopelnice) |
1 x 14 dní v sezóně (04-11) | 600,- |
kontejner na shromaždišti |
dle potřeby | zdarma |
V souladu se zákonem o odpadech a vyhláškou obce Tehov OZV 1/2020 o poplatku za zajišťování režimu nakládání s komunálním odpadem, je poplatníkem fyzická osoba a plátcem poplatku majitel nemovitosti. Doklad o zaplacení poplatku za svoz odpadu bude vystaven výhradně na fyzickou osobu, případně na majitele dané nemovitosti (jedná se o místní poplatek, vystavujeme pouze příjmový, nikoli daňový doklad).
I živnostník musí mít smlouvu na odvoz komunálního odpadu
Všichni podnikatelé a živnostníci si musí podle platných zákonů zajistit vlastního dodavatele služeb odpadového hospodářství. Ti, kteří by tuto povinnost nesplnili, riskují udělení poměrně vysokých pokut. Jako právnické osoby se řadí podnikající osoby do skupiny původců odpadu, tudíž pro ně platí jednoznačná pravidla daná zákonem.
V roce 2019 proběhlo bezplatné označení svozových nádob na směsný odpad RFID čipem a tištěnou značkou. Všechny nové nádoby instalované později musí být rovněž očipovány. Svozová firma nebude oprávněna následně svážet neoznačené nádoby. Shromažďování, sběr, přepravu, třídění, využívání a odstraňování komunálního odpadu vyprodukovaného v nemovitostech bez svozu zajistí obec v souladu se zákonem o odpadech z očipované sdílené nádoby umístěné na obecním Shromaždišti odpadů.
Označení nádob je základní součástí nově zaváděného standardu služeb, které byly shodně stanoveny spolupracujícími obcemi jako závazná součást podmínek zadávacího řízení na poskytování služeb svozu a likvidace odpadu. Obce díky tomuto novému systému získávají poprvé v historii přesné informace o skutečném množství sváženého, zpracovávaného a likvidovaného odpadu ze svého území. Takto získané informace využijí obce primárně ke kontrole výdajů za odpady ve vztahu k poskytovateli svozových služeb, dále tato data slouží jako klíčový podklad při následných výběrových řízeních na tyto služby.
Pro Vaše pohodlí jsme připravili QR kód
platby s předvyplněným č.ú., stačí do-
plnit částku,VS a upravit popis platby.
Doporučujeme platby převodem, vyzvednutí známky na popelnici bude po připsání platby na účet
obce umožněno přednostně bez čekání ve frontě, po předchozí telefonické dohodě (731811017) i
mimo úřední hodiny.
Je zde možné odevzdat:
Úterý zavřeno
Středa 8:00 - 10:00
Čtvrtek zavřeno
Pátek zavřeno
Sobota zavřeno
Neděle 14:00 - 17:00
Ve dnech státem uznaných svátků ZAVŘENO.
* Kartičky pro majitele rekreačních objektů vydává OÚ Tehov na základě uhrazeného poplatku za odpady
PAPÍR každý čtvrtek (stanoviště Dlouhá 2x týdně po+čt)
PLASTY každý pátek (stanoviště Dlouhá 2x týdně po+čt)
SKLO v pondělí 1x za 4 týdny (2020: 6. 1., 3. 2.,2.3., 27.4., 25.5., 22.6., 20.7., 17.8., 14.9., 12.10., 9.11., 7.12., 4.1. 2021,...)
Doplňkové služby:
Zastupitelstvo obce Tehov přijalo dne 21. 12. 2018 Obecně závaznou vyhlášku č. 1/2018 o nakládání s odpadem, kterou obec plní požadavky zákona o odpadech. Rovněž přijalo Obecně závaznou vyhlášku č. 2/2018 v aktuálním znění č. 1/2020, kterou se stanoví poplatek za zajišťování režimu nakládání s komunálním odpadem na území obce Tehov. Úplné znění vyhlášek je k dispozici na webových stránkách obce ve složce Vyhlášky a zákony.
Vyhláška 1/2020 definuje výběr poplatků v právním rámci §17a Zákona o odpadech, který stanovuje poplatníkem každou fyzickou osobu (FO) produkující v obci komunální odpad (KO).
Plátcem je každý vlastník nemovitosti na území obce. Platba tedy není vázána na občany s trv. pobytem v místě obce, ale na veškeré trvale obývané i rekreační objekty v katastru obce. Fyzické osoby jsou ze zákona povinny odkládat komunální odpad na místech k tomu určených, komunální odpad odděleně shromažďovat, třídit a předávat k využití a odstraňování podle systému stanoveného obcí, pokud odpad samy nevyužijí v souladu s tímto zákonem a zvláštními právními předpisy. Každý poplatník tedy ze zákona přispívá na provoz odpadového hospodářství, které pro něj obec musí ze zákona zařizovat.
Zakoupím od obce známku na popelnici dle velikosti své nádoby a četnosti svozu (ceny viz tabulka).
K pravidelným svozům lze přikoupit jednorázové známky v ceně 100,- Kč/svoz 80l či 120l popelnice, dvě takové známky pak pro svoz 240l popelnice. Tyto jednorázové známky jsou určeny pro svoz extra nádoby, případně svozy navíc u čtrnáctidenní četnosti. Lze samozřejmě přikoupit i jednorázové pytle (80l) na odpad s logem svozové firmy v ceně 100,-Kč, které ráno v den svozu odložím u svého domu.
Velikost nádoby (litry) |
četnost svozů |
cena známky na popelnici |
70 (80) |
1x týdně |
2.700,- |
70 (80) |
1x za 14 dní |
1.700,- |
110 (120) |
1x týdně |
3.400,- |
110 (120) |
1x za 14 dní |
2.100,- |
240 |
1x týdně |
4.990,- |
240 |
1x za 14 dní |
3.000,- |
Zaplatím obci roční poplatek 1300,- Kč, přičemž v ceně poplatku je zahrnuto využití uzamykatelné sdílené popelnice (podíl na větší nádobě odpovídající cca 80l nádobě s 14ti denní frekvencí svozu) umístěná na svozovém místě v blízkosti mého domu (svozová místa určuje obec na základě tech. možností svozové firmy; vyznačeno v mapce). Proti zaplacení poplatku získám individuální klíč.
Zaplatím obci roční poplatek 850,- Kč, kterým povinně přispěji na provoz odpadového hospodářství obce. Od obce si mohu navíc zakoupit jednorázové pytle (80l) na odpad s logem svozové firmy v ceně 100,-Kč, které odložím v den svozu u svého domu, je-li dostupný svozové technice, nebo na některém ze svozových míst určených obcí (viz mapka). Méně komfortní možností, nicméně službou zahrnutou v tomto ročním poplatku, je možnost odložení odpadu, který dle zákona o odpadech produkuji, v jakýchkoli dobře uzavřených pytlích do kontejneru na shromaždišti odpadů, které obec zřizuje v areálu ČOV, otevírací doba viz výše.
Každý plátce, který řádně zaplatí poplatek za daný kalendářní rok v jakékoli zvolené variantě, může celoročně zdarma uložit bioodpad v libovolném množství na Shromaždišti odpadů u ČOV. Nutno se prokázat OP (trvalý pobyt v Tehově), nebo (pro chataře) kartičkou s razítkem obce (na vyžádání v kanceláři OÚ). Tato kartička platí rovněž pro uložení směsného odpadu pro chataře bez popelnice (lze se prokázat i dokladem o zaplacení poplatku).