Tato webová stránka potřebuje váš souhlas pro používání cookies, které slouží pro personalizaci obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti a
další účely.
Souhlas se všemi cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Přijmout vše“. Chcete-li přijímat pouze technicky nezbytné cookies, klikněte na tlačítko „Jen nezbytné“.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně návrhu na zvýšení rychlosti na 70km/h mezi obcí Tehov a místní částí Hačálka.
Už nyní je provoz na této silnici pro pěší dost nebezpečný a nejsem si jist, zda navržená „místní úprava provozu“, bude mít takový efekt, jak je uvedeno v odůvodnění, tj. zklidnění dopravy při vjezdu do obce Tehov.
Myslím, že by měl být brán zřetel hlavně na bezpečnost všech účastníků provozu, a to zejména chodců při cestě na zastávku autobusu nebo na vlak. Proto nevidím opravdu jako rozumné toto opatření zavést, pokud nemáme na dané komunikaci žádné chodníky.
Bohužel zde jezdí mnoho řidičů, kteří jedou rychleji už nyní. Jestliže budou mít povoleno jet zde např. směrem na Světice dokonce i 70 km/h, tak toho určitě využijí a obávám se, že se jim ani nebude chtít zpomalovat u Hačálky na 50 km/h, ale projedou i tímto úsekem vyšší rychlostí.
Nechcete s tímto rozhodnutím ještě počkat, dokud nebudou v obci vytvořeny chodníky?
Děkuji za Vaši reakci.
Pavel Malec
Dobrý den,
děkujeme za Váš podnět.
Jak již bylo uvedeno dříve (a tuším i zde na fóru), plánované úpravy dopravního značení v obci vzešly z požadavku Policie ČR. Úsek mezi Tehovem a Hačalkou byl ze strany PČR dlouhodobě kritizován. 50km/h je zde psychologicky těžko udržitelná rychlost a návrh klade důraz na zklidnění při vjezdu do obce a při průjezdu při Hačalce - od zastávek po vjezd do ulice Na Hačalce. V krátkém úseku mezi obcí a Hačalkou pak je připuštěno mírné zvýšení rychlosti.
Argumentem policie je především zpřehlednění situace a pravidel řidičům s důrazem na vjezdu do osídlených částí obce.
S pozdravem,
David Hlouch
Dobrý den,
děkuji moc za vysvětlení. Můžu už tedy jen říct, že mne mrzí, že místo, aby se vymáhalo dodržování rychlosti i z této strany příjezdu do obce a jejím průjezdem (např. radarem, jako je tomu na Všestarské), tak se udělá ústupek řidičům, kteří naší obci převážně jen projíždějí, namísto ochrany bezpečí našich obyvatel, kteří na této cestě chodí pěšky. V úseku, kde není lampa ani chodník a cesta je zde úzká, je to opravdu hazard povolit 70km/h. Často zde míjím chodce za tmy v tomto zimním období a doufám, že je uvidí i projíždějící řidiči, kteří se tudy budou hnát proti sobě 70 km/h a nic se nikomu nestane.
Ještě jednou děkuji za vysvětlení a přeji všem hezké a klidné svátky.
Pavel Malec
Jako občan Tehova žádám,aby byl rozpočet obce předložen občanům v plném rozsahu.Zkrácená verze neposkytuje dostatek informací. Zajímá mě zvláště účelné vynakládání obecních = našich peněžních prostředků. Pokud vedete " účelnou a transparentní obecní samosprávu", pak je to věc samozřejmá.
Zdravím Vás, pane Čížku,
návrh rozpočtu byl zveřejněn v paragrafovém členění, což považujeme za přehlednější a v této fázi výrazně přístupnější formu informací. Je to samozřejmě v plném souladu s platnou legislativou.
Na veřejném zasedání, které se bude konat v pátek 21. 12. 2018 od 18:00 v zasedací místnosti OÚ Tehov, bude tento návrh rozpočtu samozřejmě projednán v plném rozsahu a bude možno zodpovědět také případné dotazy k jednotlivým položkám či kapitolám. V této formě bude schválen a následně také standardně zveřejněn. Snažíme se být nejen transparentní, ale také praktičtí.
Děkuji za Váš příspěvek a přeji Vám klidný zbytek večera.
S pozdravem,
David Hlouch
Vazeni zastupitele.
Proc jste si prosadili do sve obce plosne snizeni rychlosti na 40 km/h je opravdu nad moje chapani ? Nebo ze by za tim byla obhajitelnost rentability radaru ? Ktery by vam tam jinak ta hodna firma co si bere procenta z kazde pokuty jinak neumistila ?
Meli byste se stydet cesta do pekel byva vzdy dlazdena dobrymi umysly. Ve vasi obci bych ale bydlet nechtel.
Vážený Lukáši,
děkujeme za Váš příspěvek.
Předně mi dovolte uvést, že zóna 40 km/h je v naší obci platná již mnoho let. Fakt, že jste si toho podle všeho všimnul, až díky moderní technice, která Vás na to prostřednictvím pokuty upozornila, vypovídá především o Vašich kvalitách a pozornosti v roli řidiče motorového vozidla a svým způsobem dokresluje realitu na našich silnicích.
Pokud jsem správně informován, společnosti AŽD ani Camea, které systém měření provozují, nemají podíl na vybraných pokutách - provoz systému je postaven na fixních nájemních sazbách. Bližší informace případně hledejte u města Říčany, které je nositelem a zadavatelem celé zakázky.
Co se studu týče, nemyslím, že bychom se měli stydět za to, že se Tehovem začíná jezdit slušně (= podle předpisů) a doprava tu místy začíná připomínat běžnou rakouskou či německou vesnici. Naopak, jsme za to rádi a budeme se snažit měřené úseky dále rozšiřovat. Pokud Vám to jako řidiči nevyhovuje, jezděte klidně jinudy.
Že byste u nás nechtěl bydlet nás mrzí, od zavedení měření rychlosti se tu žije zase o něco lépe. ;)
V novém roce Vám přejeme mnoho kilometrů bez pokut a bez nehod.
S pozdravem,
David Hlouch
Dobrý den,
v pátek 11.1.2019 jsem v 19:45 vjížděl z hlavní v Tehově do ulice Dlouhá, kde před figurínou jsem se míjel s černým Passatem sedan 7 generace asi
s SPZ 7A5 28 77 a zavadili jsme o sebe bočními zrcátky. Následně jsem zastavil u figuríny a Passat se níže otočil a vratil nazpět. Nebudu popisovat, jak mladík byl vulgární, jednalo se cca o 23 letého zavalitého, brýlatého kluka, který nejdříve chtěl nehodu sepsat. Následně jsme popojeli k rozcestí Dlouhá a Ke Srubům, kde asi po cca 1 minutě mi sdělil, že na to sere a jede pryč. Odmítl semnou sepsat protokol o nehodě. Proto prosím, kdo nás tam viděl cca v 19:50, jestli by se mi mohl ozvat na telefonní číslo 777 261 228. Nejde ani tak o škodu, ale považuji za slušnost toto řešit zápisem o nehodě a následně nechat pojištovnu rozhodnou. Ja jsem jel v ve stříbrném Passat combi. PČR to již řeší. Předem děkuji Pavel Putík
Stočné pro provozovny místního významu, kde se voda nepoužívá
k výrobě.
Dobrý den.
Dovoluji si požádat zastupitele,o vysvětlení stanovení ceny stočného,
( 2250,00 Kč /1 rok ) pro výše uvedené provozovny.
Směrná čísla, vyhlášky č.120/2011 Sb. uvádějí v položce č.44 až č .46
roční spotřebu vody18 až 30 kub.metrů dle vybavení provozovny.
Stočné by při stanovéné ceně 41,91 Kč/kub.metr dosahovalo
na částku 754,00 Kč až 1257,00 Kč za rok .
Děkuji Jásek
Dobrý den, v případě provozovny pneuservis se zřejmě jedná o položku 46 - provozovna s nečistým provozem. V případě, že je pro Vaši provozovnu výhodnější smluvní cena při 1 pracovníkovi na směnu a směrném čísle 30, nic Vám nebrání smlouvu s obcí o stočném pro Vaši provozovnu uzavřít. Provozovny bez zaměstnanců a bez uzavřené smlouvy hradí stočné dle usnesení zastupitelstva. S pozdravem K. Ruszová, místostarostka obce
Vážený pane Mošo,
Po přečtení Vašeho příspěvku v Tehovském občasníku č.1/19 jsem nevěřila vlastním očím zda čtu o chování některých hasičů-řidičů v ulici Hasičská v našem Tehově. Já, jakož i další občané naší ulice máme totiž jinou zkušenost.Bydlíme téměř naproti požární zbrojnici - Hasičská 82 a tedy v místě, kde byla- snad na popud hasičů umístěna značka zákaz zastavení. Tato značka zakazuje zastavení nebo stání tj. uvedení vozidla do klidu kromě případů vyvolaných okolnostmi v provozu na pozemních komunikacích jako je např. stojící kolona vozidel. Mimochodem hned po umístění značky jsme se s manželem obrátili na pana starostu, aby byla značka posunuta nebo aby byl zákaz zastavení nahrazen zákazem stání, neboť rozsah a způsob, kterým byl uvolněn prostor pro možný výjezd dobrovolných hasičů je nepřiměřený k problémům tím vzniklým rezidentům sousedícím s předmětnou komunikací. Navíc hasičská vozidla vyjíždějí opačným směrem než je větší část úseku zákazu zastavení. Tomu ale asi rozumí jen ti, kteří tento nápad nechali zrealizovat, u většiny ostatních spíš značka v takovém úseku budí úsměv a pochyby o tom, zda byl navrhovatel zcela při smyslech. Dnes a denně jsme nuceni zákaz porušovat, neboť význam značky nám zakazuje již pouhé zastavení vozidla za účelem couvání na náš nebo z našeho pozemku. Zákaz zastavení prý byl umístěn za účelem snadného a rychlého výjezdu hasičských vozidel (nic proti tomu i když nechápu proč byste při výjezdu byť i s Tatrou zajížděli na opačnou stranu až před náš vjezd).Mohli jste již ve fázi nápadu se zákazovou značkou předjímat, že i na sebe "šijete bič" ,že ani hasiči nebudou moci svými auty v místě zákazu parkovat. Když zmiňujete parkování na trávníku, snad by bylo dobré si uvědomit, že se pod ním nachází plynové, elektrické a telefonní přípojky , které mají určité ochranné pásmo a auta na něm nemají co parkovat. Vymáčklé koleje po takto parkující Tatře jsou na trávníku patrné dodnes. Ospravedlňování, že po návratu z výjezdu posunete ze zákazu soukromá auta zpět je nesmysl, zákaz platí pro všechny. Parkování hasičů v situacích jaké pane Mošo popisujete by snad ani rezidentům ulice nevadilo, problém je totiž jinde. Někdy v září nebo říjnu 2018 okolo 14. hodiny,, tedy v době kdy je možné zaparkovat i mimo zákaz neboť ulice bývá téměř prázdná, přijeli dva hasiči soukromými auty, jeden zaparkoval na zákaz před náš štít, druhý přesně naproti přes ulici (prostor mezi hasičárnou a domem č. 20, kam si chodí hasiči "ulevovat" pokud nejdou k lípě před náš štít) a to tak, že nebyl ponechán volný jízdní pruh a na několik desítek minut možná i přes hodinu odjeli hasičskou dodávkou. Pravda, užší auta se s velkou opatrností protáhla, ale většina řidičů raději otočila a místo objela ulicí Dlouhou. Pane Mošo, nezlobte se na mě, ale chování těchto řidičů bylo bezohledné (a ne ojedinělé), nejen hasiči někam naléhavě spěchají a například sanita by tudy neprojela. Jestli na řidiče právě v takové situaci někdo zavolal policii , je to krajní řešení ,ale moc se nedivím. Naléhavými případy -a teď jsem ironická - jsou jistě i situace, kdy mají hasiči v požární zbrojnici akce typu "výroční schůze" apod, a soukromá vozidla hasičů stojí kde se dá. Tak se např. manželovi stalo, že přivezl maminku používající vozík pro seniory večer z nemocnice a nejen na zákazu, ale přímo ve vjezdu k jejímu domu (místo přímo proti požární zbrojnici) stálo soukromé vozidlo jednoho z hasičů tak, že se nemohla s vozíkem dostat k vratům.Vozík musel nakonec manžel přenést přes auto. Pane Mošo , pochopitelně si vážím záslužné a namáhavé práce dobrovolných hasičů, ale nechť se někteří z nich, jejichž chování popisuji výše, přestanou předvádět co by páni tvorstva, aby hasičskému sboru zůstala zachována vážnost a úcta jako tomu bývalo kdysi.
Přeji hasičskému sboru do roku 2019 co nejméně krizových situací.
S pozdravem Jana Havlíková, Hasičská 82, Tehov
Paní Havlíková, stručně pár bodů
1. jako hasiči jsme žádali o zákaz od hasičárny směr dolů. To, že dotyčné orgány, které mají na starost navrhování a schvalování zákazů (PČR? Odbor dopravy? Starosta kdyžtak doplní, kdo tyto dopravni značky a jejich umístění schvaluje), zákaz rozšířili podle jejich předpisů až před váš pozemek, není z našeho popudu. Chápu, že tam, kde je nyní zákaz, Váš manžel parkoval svou dodávku. Nicméně nechápu, že to ve Vás vzbudilo tolik nevraživosti.
2. Děkuji za reakci, aspoň všichni ví, odkud vítr fouká.
3. Tatrou, která má skoro 20 tun, jsme na trávě nikdy nestáli.
4. Nevšiml jsem si, že by někdy členové jednotky zaparkovali tak, aby zablokovali cestu tak, že se tam nedá projet. Jen zastavili v zákazu.
5. Nikdy neparkujeme ve vjezdu u domu naproti hasičárně. Když už stojíme v zákazu, tak u chodníků, kde to nikomu mevadí ve výjezdu. Pokud se tak stalo, mohlo to být jedině na začátku ledna, a nebylo to auto nikoho z nás, jedině možná někoho z okolních sborů. Pokud se tak stalo, mrzí nás to. Stačilo upozornit, a auto by si samozřejmě majitel přeparkoval. Avšak jak říkám, nejsem si toho vědom, že by se tak stalo.
6. Nikdo si na pána tvorstva nehraje, paní Havlíková, a když už jsme u toho, jak to bývalo kdysi, pojďme se k sobě chovat jako slušní lidé, sousedé, jako kdysi. A ne se udávat na policii, fotit kdy jaké auto hasiče stojí v zákazu před hasičárnou. My jsme Vám přece nic špatného neudělali. Proto nevím, kde se ve Vás bere ta zášť. Pokud máte něco na srdci, chcete si něco vyříkat, či se na něčem domluvit, můžu se stavit osobně, nebo můžete i s Manželem přijít na další schůzi. Nikdo z hasičů, jak sboru tak jednotky, nestojí o nějaké sousedské neshody. Pokud v sobě nosíte nějakou křivdu, pojďme jí vyřešit a vycházet spolu zase dobře.
Pěkný den přeji
Matěj Moša
Pane Mošo,
nevím proč berete moji reakci jako nevraživost. Myslím, že jsem se vyjadřovala slušně.
Jestli Vám hasičům vadila manželova dodávka parkující přes týden před naším domem, stačilo na toto upozornit , navíc manžel několikrát v minulosti oslovil hasiče, kdyby naše auto vadilo , že jej přemístí. Pokaždé se mu dostalo odpovědi, že je to v pořádku a kdyby ne, že dají vědět. Pokud jste tedy opatření v podobě zákazu zastavení činili jen z důvodu naší parkující dodávky, viděla bych to jako plýtvání veřejnými financemi. Věřím, že jste si všiml, že manžel stojí s dodávkou přes týden ve vjezdu k našemu domu a o víkendu ji již dávno parkuje na soukromém pozemku. Takže v tomto směru nemáme vůbec žádný problém s předmětným zákazem. Nechápu poznámku, že alespoň víte, odkud vítr fouká. Pevně věřím, že nenarážíte na to, že jsme policii zavolali my? Mohu Vás ujistit, že ani náhodou.
Stání Tatry na trávníku , parkování bílého vozu jednoho z vás ve vjezdu před domem maminky jsem viděla na vlastní oči, a nechci nikomu nic dokazovat. Je to prostě fakt. Co se týká zablokování cesty , třeba bude někdo z otáčejících se řidičů číst tuto diskusi a situaci potvrdí.
Pane Mošo, nenosím v sobě křivdu, svých starostí a práce mám dost, byla to jen okamžitá reakce na Váš článek ve kterém ta Vaše pravda nebyla zas tak úplně čistá.
Zdravím
Jana Havlíková, Hasičská 82, Tehov
Tak ještě jednou. O zákaz stání jsme žádali ve směru od hasičárny dolů, tedy směrem k ulici Panská, nikoliv směrem k vašemu domu. To, že je zákaz stání vyznačený tam kde je, není naše práce. Příslušné úřady, případně posuzující subjekty jako Policie atd., dostali náš návrh, který jsme probírali s obcí. Neboť si nemůžeme vymýšlet zákazy parkování kde chceme. A tyto úřady, případne subjekty, náš návrh pozměnily a rozšířili, a udělali zákaz tam kde je všude dneska. Sami jsme se tomu divili, parkování dodávky vašeho manžela nám nevadila. Chápem?
Další věc, pamatuji si na parkování Bílého vozidla, Škoda Octavia, kdy se nás ptal Filip, čí to je, a ani jednoho z nás to nebylo. Jestli tušíte, čí to vámi udávané vozidlo bíle barvy bylo, řekněte. Pochybuji, že bylo někoh9 z nás. Nevím o nikom, kdo by parkoval někomu přímo před vjezdem. Pokud přijdeme na to, kdo to byl, dotyčnému to řeknem, a zajistíme, aby se to neopakovalo.
O ostatních věcech bychom se tu mohli handrkovat donekonečna.
Pěkný zbytek dne
Matěj Moša
E:
Nedalo mi to, a zjišťoval jsem parkování ve vjezdu od všech členů jednotky. Jeden z nich se přiznal, že tam na jeden výjezd parkoval. Tímto se omlouváme za způsobené nepříjemnosti. Členovi bylo řádně vyhubováno a už se to nebude opakovat.
Pěkný den
Matěj Moša
Vážený pane starosto , vážení zastupitelé
V poslední době stále častěji řeším problémy s parkováním u vlakové zastávky ve Světicích.
Pokud tam přijedete po osmé hodině zpravidla je plno. Stejná situace je v Říčanech I ve Stránčicích.
Sice máme perfektní spojení vlakem do Prahy , kam dojíždí většina občanů ,ale spojeni autobusem k
vlaku je zcela nevyhovující. Připadá mi, že autobusová linka funguje jenom pro čerpání dotace nikoli
pro občany. Pravda –odveze a přiveze děti do školy.
Pracující občan tedy musí použít automobil , který není kde zaparkovat . Přitom jsme neustále
nabádáni, abychom používali při cestě do měst veřejnou dopravu a šetřili tak životní prostředí.
V Tehově i okolních obcích neustále probíhá další výstavba, obce čerpají dotace podle počtu občanů
a další infrastruktura není zajištěna.
Jít třeba na poštu v Říčanech je také trest.
Mám tedy dva dotazy
1.Kolik bylo za posledních 10 let zkolaudováno a je ve výstavbě v Tehově domů . Pokud budeme
Počítat 1-2 auta na dům kolik tedy jenom v Tehově přibylo aut?
2.O kolik parkovacích míst se zvětšila kapacita parkoviště u vlakové zastávky?
Prosím tedy o dohodu se zastupiteli Světic o zvětšení parkoviště a o posílení autobusové linky.
Já osobně mám problém vyřešen kašlu na ekologii jezdím do práce autem , je to pohodlnější , jsem
tam rychleji a vyhnu se perzekucím od policie. Hůře jsou na tom občané kteří nemají v zaměstnání
možnost zaparkovat.
Děkuji
Martin Žižka
Dobrý den pane Žižko, ona ta věc má ještě jednu rovinu. Toto místo bývalo původně zelenou plochou. Vykácením vznikl prostor, který byl využíván jako složiště materiálu v souvislosti s rekonstrukcí a modernizací trati. Stavba skončila, dělníci zmizeli, materiál také a zůstal prázdný prostor který začali někteří využívat jako parkoviště. S tichým souhlasem nebo alespoň přivřením očí Světických zastupitelů. O tom jakou z toho mají radost obyvatelé přilehlých nemovitostí se asi nemusíme bavit... Takže prostor byl "ohrazen" kameny aby řidiči nezajížděli stále dál, není parkovištěm a autem tam zajíždíte na vlastní riziko.
Dobý den, pane Žižko,
děkujeme za Váš dotaz, zkusím reagovat postupně:
Autobusová linka rozhodně nefunguje jen pro čerpání jakési dotace, naopak - i na to málo dopravní obslužnosti, kterou se nám daří s krajem vyjednat doplácíme nemalé prostředky. Přestože se nám podařilo za posledních několik let postupně přidat několik spojů, je to pořád žalostně málo. V rámci možností děláme opravdu maximum, bohužel dokud na kraji nebude sedět zastupitelstvo, které bude mít hromadnou dopravu v perimetru Prahy jako svoji prioritu, neuděláme s tím nic a dosavadní zkušenost naznačuje, že od aktuálního vedení kraje (ANO+KSČM+ČSSD) v tomto směru nelze čekat nic převratného. Na lepší časy se krátce blýskalo za vedení povolební koalice STAN+ODS+TOP, které se dařilo poměrně rychle rozpohybovat právě takováto klíčová témata. Po krajských volbách, které se konají příští rok, se mohou věci změnit - je to v rukou nás všech.
Parkování při vlaku je koncepční problém. Obce, na jejichž území vlakové stanice leží, pro své občany parkování řešit nepotřebují - volič Světic samozřejmě chce od vedení své obce chodník k vlaku, nikoliv parkování pro přespolní cestující... Z tohoto nesouladu zájmů logicky plyne, že téma parkování musí uchopit a zastřešit subjekt nadřízený - v tomto případě tedy nejspíš opět kraj. S krajem jsme již v této věci opakovaně jednali (za vedení minulého i současného), bohužel zatím bezvýsledně.
Koncepčně je velkou a zatím, pokud vím, nezodpovězenou otázkou, jestli je současný systém "zastávek v obcích" udržitelný především s ohledem na narůstající intenzitu příměstské vlakové dopravy. Osobně se domnívám, že kvalitně dopravně obsloužené spádové nádraží mezi obcemi (hypoteticky třeba mezi Světicemi a Strančicemi) by bylo mnohem adekvátnější odpovědí na tyto potřeby, než například parkovací dům v Říčanech, který má sice za nemalé finance na chvíli vyřešit problém s parkováním, dopravně ale nám ani městu určitě neuleví, spíše naopak...
S obcí Světice jsme již několikrát o parkování jednali a přestože jsou vztahy obou obcí dlouhodobě velmi vstřícné, v této otázce se z výše uvedených důvodů touto cestou dosáhnout zlepšení v dohledné době zřejmě nepodaří.
Vaší poznámce o tom, že obce čerpají dotace podle počtů občanů, nerozumím. Část příjmu obcí se v rámci rozpočtového určení daní odvíjí od obyvatel, kteří mají v obci hlášený trvalý pobyt. Příjem to tedy, zvlášť v blízkosti Prahy, není zdaleka automatický.
V navazující poznámce zmiňujete novou výstavbu. Obec Tehov je v tomto směru v posledních 5 letech obcí poměrně konzervativní, kdy novým územním plánem poměrně výrazně redukovala zastavitelné plochy navržené po roce 2005, přičemž stavby realizované po roce 2014 stále ještě dobíhají pouze v územích, kde byla výstavba schválena ještě před nástupem nového vedení obce
v r. 2014, případně již byl proces jejího schválení v této době zahájen. K tomu je samozřejmě třeba připočíst výstavbu v zastavěném území obce, kdy nejde o rozvojové plochy. Výstavba v jakýchkoliv dalších rozvojových územích je v současné době podmíněna mj. regulačními plány, plánovacími smlouvami, dohodami o parcelaci, územními studiemi a pak také a zejména zkapacitněním veřejného vodovodu.
K Vašim dotazům ze závěru příspěvku:
Ad 1) Od ledna roku 2009 bylo v obci přiděleno cca 150 čísel popisných. O tom, kolik v této souvislosti v Tehově přibylo aut, informaci nemáme. Osobně bych odhadoval něco mezi 220-260.
Ad 2) Odpověď, myslím, částečně vyplývá z textu výše + z toho, co píše v předchozím příspěvku p. Dvořák.
--
Věřím, že se v delším horizontu podaří situaci někam posunout, nicméně dokud se problému zodpovědně nezhostí kraj a nezačne v této věci konat potřebné kroky, výrazná zlepšení nelze očekávat. My se na tento problém snažíme upozorňovat a připomínat, kdykoliv máme příležitost.
Ještě jednou děkuji za Váš příspěvek a přeji hezký den.
S pozdravem,
David Hlouch
Dobrý den,
reagují zde na dotaz ohledně parkování u vlaku a poněkud nelogického nápadu davat absenci parkoviště systému P+R do spojitosti s rozvojem výstavby v obcích Středočeského kraje. Řekl bych, ze otázka by měla byt formulována méně agresivně, totiž: Zda se bude něco dělat s parkováním poblíž vlakové zastávky. / odpověď zní: magistrát hlavního města Prahy slibuje, ze protože si jd vědom, ze je v zájmu města, aby existovala parkoviště P+R, zbuduje takova parkoviště u zastávek ČD ve Středočeském kraji. Možná byste se proto mohl obrátit na hlavní město, v jehož zájmu je dojíždění lidí do práce i z Tehova, jestli bude stavět záchytné pracoviště u v oblasti vně Říčan.
Dne 29.3. po 17. hodině došlo k poškození stavební buňky na pozemku při ulici Všestarská. Informována policie a předán popis skupinky mladistvích pachatelů. V případě, že by se dotyční, případně rodiče rozhodli postavit se k tomu čelem a řešit věc smírně, mohou mě kontaktovat na tel. 724533899.
Dobrý den, vím, že se zde již několikrát řešila zóna 40 a dopravní radar. Za mě jsou tato omězení jedině sprvávná a nevidím důvod, proč některým občanům vadí. Měla bych dotaz, zda by nestálo za zvážení ceduli se zónou 40 směrem od Světic posunout skutečně před začátek obce. S tím, jak přibyla ulice Bárova je cedule jednak málo patrná, jednak je až za začátkem výstavby. S tím souvisí i můj druhý dotaz. Je mi známo, že obec by měla pokračovat v dalších dvou fázích i s rychlostními radary. Prosím, jaké jsou v tomto časové vyhlídky realizací? Děkuji
Vážená paní Čížková, přesun značky Zóna 40 před odbočku Bárova proběhne zřejmě v příštím týdnu, vše je již kladně projednáno a schváleno policií ČR i odborem dopravy MěÚ Říčany spolu s několika dalšími úpravami provozu mezi Hačalkou a zmíněnou ulicí, již jsou připravené patky k osazení značek.
Zároveň vypisujeme veřejnou soutěž na dodavatele stavby chodníku mezi Tehovem a Hačalkou, pokračujícím až do Světic, takže snad bude v dohledné době celý úsek bezpečnější i pro chodce.
Odpověď ohledně radarů je složitější, Říčany od pokračování projektu realizace dalších úseků ustoupily, v současné době řešíme, co dál, a to jak z hlediska financování, tak z hlediska provozování.
S pozdravem Kateřina Ruszová